Täname huvi eest Addenda 24/7 seminaride vastu!
Exceli oskuste omandamine igapäevase varude planeerimise, -juhtimise ja
analüüsiülesannete lahendamiseks. Seda kasutatavast põhitööriistast
sõltumata (ERP, WMS, MySQL, Access, Excel).
Teemad:
1. Moodul: Laovarude juhtimise võtmenäitajad ja suhtarvuanalüüs
Kaasustepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. Omandatakse andmete
sisestamise, valemite kirjutamise ja kopeerimise erinevad viisid, leides
- Kasumi
- Kasumi %
- Varude käibekordaja
- Toote osakaalu kogumüügist
- Tootevaru osakaalu koguvarudest
- GMROII – kogutulu varudelt
2. Moodul: Varude juhtimine stabiilse nõudluse korral
Kaasustepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. Kinnistatakse eelmises
moodulis omandatud oskuseid ja õpitakse kasutama ostujuhtimise valemeid
leidmaks vastused küsimustele:
- Kas osta?
- Kui suurt varu hoida? - Puhvervaru arvestus (Safety Stock)
- Kui palju osta? - EOQ (Economic Order Quantity)
- Millal osta? - ROL (Re-Ordering Level)
3. Moodul: Automatiseeritud laoarvestuse pidamine
Kaasusepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. Etteantud sortimendi
nimekirja põhjal õpitakse registreerima kauba saabumisi ja väljastusi.
Koos registreerimisega leitakse sortimendist kaup ja korrigeeritakse
laoseis. Andmete esitamine nimistutena ja sidumine VLOOKUP
funktsiooniga. Tingimuslik summeerimine SUMIF. Lihtne sisestusvorm.
4. Moodul: Varude piisavuse kontrolli automatiseerimine
Kaasusepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel, kasutades funktsioone
Data Validation, VLOOKUP, ISNA, IF. Kaasuse stsenaarium: Saabub
tellimus/päring, soovitavate toodete nimekirja ja kogustega. Olemas on
inventuuriandmetel põhinev laotoodete nimekiri koos koguste ja
täiendavate partiide tellimise tarneaegadega. Tuleb võrrelda saabunud
tellimust/päringut laoseisuga ja leida:
a) Kas tellitud tooted on laos olemas?
b) Kas neid on piisavalt?
c) Kui pole piisavalt, siis milliseks tähtajaks on võimalik tellimus rahuldada?
5. Moodul: ABC analüüs
Kaasustepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. ABC analüüs
proportsioonidega 80/15/5. Excelis kumulatiivse käibe arvutamine ja
sorteerimine. Kokku võtmata andmete puhul funktsiooni SUMPRODUCT
kasutamine. SUMPRODUCT funktsioonis tingimuste kasutamine.
6. Moodul: XYZ analüüs
Kaasustepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. Nõudluse
variatsioonikordajal (nõudluse standardhäve/keskmine nõudlus, (%))
põhineva XYZ analüüsi teostamine. Regulaarne XYZ analüüsi teostamine
agiilsetes turutingimustes võimaldab tuvastada aegsasti muutused
toote/tootegrupi nõudluse iseloomus ja viia sisse korrektuurid varude
juhtimises sünkroniseerimaks pakkumise nõudlusega. ABC/XYZ analüüside
koondatabeli kasutamine. XYZ kasutamine koos ABC analüüsiga võimaldab
määrata analüüsitavale tootele/tootegrupile sobivaima varude juhtimise
strateegia.
7. Moodul: Töö andmetega ja varude juhtimise analüüs
Kaasustepõhine
iseseisev töö Exceliga koolitaja juhendamisel. Andmete import.
Esitamine nimistutena. Andmete väljavõtted ja kokkuvõtted. Andmed
tabelina. Kasutatavad Exceli funktsioonid: Autofilter, Advanced Filter,
Subtotals, Pivot Tables algajatele.
Autoriõigused: Materjalide autoriõigused kuuluvad
koolitajale. Seminari vaatamise/kuulamise õigus on ainult nimeliselt
registreerunud isikul. Materjalide kopeerimine, nende taasesitamine või
muul viisil levitamine ilma autori kirjaliku loata on keelatud.
Koolitaja
Priit Võhandu on lõpetanud Tartu Ülikooli majandusmatemaatika osakonna 1979.a. ning on tehnikakandidaat 1988. aastast. Kuni 1994.a. töötas ta TTÜs õppejõuna ning siirdus seejärel ettevõtlusesse. Ta on töötanud Eesti TEMPUS keskuse direktorina, AS Ühiskindlustuse kindlustusdirektorina ning Eesti Liikluskindlustuse fondi peadirektori asetäitjana. 2000.a. tegutseb Priit Võhandu konsultandina, keskendudes majandusmatemaatiliste mudelite kasutamisele organisatsioonide majandustegevuse edendamiseks, nõudlusprognoosi ja riskianalüüsi mudelite konstrueerimisele koos nende juurutamisega praktikasse. Priidu erialane professionaalsus, loogiline ja lihtsalt mõistetav esitluslaad ning vilumus kogenud pedagoogina tagab tema treeningute väga kõrge produktiivsuse.